Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

Πλάνο συγκέντρωσης εργασίας της ομάδας ΕΠΑ


Γεια σας. Το όνομά μου είναι (δίνεις το μικρό σου όνομα). 
Καλωσορίσατε στην τακτική συγκέντρωση της ομάδας εργασίας των ΕΠΑ.

Ας προσευχηθούμε, παρακαλώντας μία στοργική Ανώτερη Δύναμη να επηρεάσει τις αποφάσεις της ομάδας μας:

«Ανώτερη Δύναμη, κατανοώ ότι Εσύ κάνεις τη φωνή σου να ακούγεται στην συνείδηση της ομάδας. Σου ζητάω να μου υπενθυμίσεις ότι η ζωή του προγράμματός μου και συνεπώς η ανάρρωσή μου εξαρτάται από την προθυμία μου να τοποθετώ το καλό της ομάδας πάνω από τη δική μου θέληση.  Όπου διαφωνώ με την κοινή άποψη των μελών που προσφέρουν υπηρεσία, επίτρεψέ μου να εκφράσω τη δική μου άποψη, με σεβασμό και ειλικρίνεια. Επίτρεψέ μου να ακούσω και να λάβω υπόψη τις απόψεις των άλλων. Ας εκφράσω την άποψή μου και ας υποστηρίξω όλες τις αποφάσεις της ομάδας, ακόμα και εκείνες με τις οποίες διαφωνώ. Ας γίνει το δικό σου θέλημα, όχι το δικό μου.»

Καθότι το πρόγραμμά μας εστιάζει στην ανάρρωση, μερικές φορές τα μέλη των ΕΠΑ συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας για να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, χωρίς να απευθύνονται στα θέματα που έχουν τεθεί προς συζήτηση. Παρόλο που τα συναισθήματα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ανάρρωσής μας, έχουμε ανακαλύψει ότι το βέλτιστο είναι να μοιραζόμαστε πάνω στα θέματα που έχουν τεθεί προς συζήτηση, εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου κάτω από τον οποίο διεξάγονται οι περισσότερες ομάδες εργασίας. Στις ομάδες εργασίας, κάνουμε ερωτήσεις, ακούμε και σκεφτόμαστε την απάντησή μας προτού μιλήσουμε.

Παρόλα αυτά, δεν λείπει το συναίσθημα από τις ομάδες εργασίας. Μερικά μέλη των ΕΠΑ μιλάνε με συναισθήματα και συμπόνια, χωρίς να ξεφεύγουν από το θέμα και χωρίς να συμπεριφέρονται με ανάρμοστο τρόπο στη συγκέντρωση. 

Ζητάμε από τα μέλη να μην φέρνουν τα παιδιά σε μία ομάδα εργασίας, προκειμένου να αποφευχθεί η αναστάτωση. Αυτό ισχύει και για τα Εσωτερικά μας Παιδιά, επειδή και αυτά χρειάζονται προσοχή και είναι εξίσου αποδιοργανωτικά στις συγκεντρώσεις. Αν ένα μέλος παρευρίσκεται σε μία ομάδα εργασίας και συνειδητοποιεί ότι δεν έχει διαπραγματευτεί μία συμφωνία προκειμένου να κρατήσει το Εσωτερικό του Παιδί μακριά από μια ανάρμοστη συμπεριφορά στη συγκέντρωση, τότε αυτό το μέλος χρειάζεται να αποχωρήσει ευγενικά από τη συγκέντρωση για να διαπραγματευτεί ή να επανα-διαπραγματευτεί με το Εσωτερικό Παιδί. Φροντίζοντας το Εσωτερικό μας Παιδί, μπορούμε να συμμετέχουμε καλύτερα στην ομάδα εργασίας.

Ο συντονιστής της ομάδας εργασίας, μπορεί να ζητήσει από τα μέλη που έχουν παρεκτραπεί να αποχωρήσουν, εκτός και αν μπορούν να συμμορφωθούν με τους κανόνες τάξης, συζητάνε πάνω στα θέμα που έχουν τεθεί προς συζήτηση και αποδέχονται ομαλά τις διαδικασίες, τις συζητήσεις και τις αποφάσεις της ομαδικής συνείδησης.

(Παρουσιάζονται τα θέματα για συζήτηση, ψηφοφορία και απόφαση. Κάθε μέλος με τη σειρά καταθέτει την άποψή του για το θέμα και λαμβάνονται αποφάσεις με φανερή ψηφοφορία).

Ξεκινάμε τώρα τη συζήτηση και θα τελειώσουμε στις …..


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.